Wybór pocztu sztandarowego

Kandydatury do pocztu sztandarowego są przedstawiane przez wychowawców klas przed zakończeniem roku szkolnego.

Uczniowie do pocztu sztandarowego są wybierani decyzją Rady Pedagogicznej podczas obrad klasyfikacji końcoworocznej.

Skład pocztu sztandarowego

- wybierane są cztery pełne składy (czterech chłopców i ośmioro dziewcząt) i skład rezerwowy (jeden chłopiec i dwoje dziewcząt),

- nie ma zasady równowagi ilościowej z poszczególnych klas, chociaż wskazana jest obecność choćby jednego reprezentanta klasy.

Zasady wyboru pocztu sztandarowego

Uczniowie reprezentujący szkołę w poczcie sztandarowym powinni spełniać następujące kryteria:

- bardzo dobre wyniki w nauce (średnia ocen ucznia minimum 4,75),

- wzorowe zachowanie,

- bardzo dobry stan zdrowia,

- niska absencja (pierwszeństwo mają uczniowie z najwyższą frekwencją),

- dyspozycyjność,

- nienaganna postawa moralna i wysoka kultura osobista.

Uwaga: w przypadku braku kandydatów z zachowaniem wzorowym dopuszcza się zachowanie bardzo dobre.

Powołanie ucznia do pocztu sztandarowego odbywa się za pisemną zgodą ucznia i jego rodziców.

Za niewłaściwe realizowanie obowiązków w poczcie sztandarowym, a także za uchybienia w stosunku do regulaminu szkolnego, uczeń może być odwołany z funkcji na wniosek opiekuna pocztu sztandarowego lub innego uprawnionego organu szkoły po zatwierdzeniu wniosku  przez Radę Pedagogiczną. Od decyzji przysługuje odwołanie do Dyrektora Szkoły.

SYLWETKA ABSOLWENTA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Absolwenta szkoły podstawowej cechuje: 

* odpowiedzialność, obowiązkowość, solidność, co oznacza, że:

zna swoje prawa w domu, w szkole, rozumie sens swoich domowych i szkolnych obowiązków i realizuje je, czuje się odpowiedzialny za postępowanie własne i efekty pracy swojej grupy, posiada własne zdanie i jest gotów prezentować je innym, respektując prawo do odmienności w tym względzie, dba o własny wygląd i higienę osobistą, zna zasady zdrowego trybu życia i stara się ich przestrzegać, uczestniczy we wspólnych działaniach na terenie klasy i szkoły

* samodzielność, zaradność, otwartość, co oznacza, że:

realizując swoje zainteresowania potrafi korzystać z różnych źródeł, ma własne pomysły na rozwiązanie napotkanych problemów i wypróbowuje je w swoich działaniach, wykazuje konsekwencję w realizacji swoich zamierzeń, umie racjonalnie bronić swojego zdania, stara się nie ulegać łatwo wpływom innych.

* uczciwość, prawość, prawdomówność, czyli:

próbuje zasłużyć na zaufanie innych wybierając drogę zachowań szczerych i uczciwych, umie przyznać się do zachowania nieuczciwego i gotów jest ponieść jego konsekwencje.

* kultura, takt, szacunek wobec innych, co oznacza, że:

dobrze zna normy zachowania obowiązujące w środowisku domowym i szkolnym, stara się stosować do nich, reprezentuje wysoką kulturę osobistą, potrafi właściwie zachować się w różnych sytuacjach pozaszkolnych i pozadomowych (w kinie, teatrze, w muzeum, na wycieczce)

* obiektywizm, z którego wynika, że:

Potrafi właściwie ocenić zachowania własne i innych odnoszące się do obowiązującego systemu wartości, odróżnia fikcję od świata realnego w przekazach medialnych, poddaje krytycznej analizie informacje płynące ze środków masowego przekazu.